Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Vernon L.; Atkinson, Michael L.
InstitutionWisconsin Univ., Madison. Research and Development Center for Cognitive Learning.
TitelIdentifying Spontaneous and Deliberate Behavior from Nonverbal Responses. Technical Report No. 419.
Quelle(1977), (38 Seiten)Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterAffective Behavior; Behavioral Science Research; Body Language; Elementary School Students; Interaction Process Analysis; Nonverbal Communication; Observation; Patterned Responses; Role Playing; Spontaneous Behavior
AbstractObservers viewed silent videotapes of elementary school children listening to a lesson. Some of the stimulus children were listening to either a very easy or a very difficult lesson; consequently, their nonverbal behavior occurred naturally and spontaneously. Other stimulus children were instructed to pretend (role play) that they understood or did not understand the lesson; thus, their nonverbal behavior was deliberate or intentional. Observers were required to judge whether each stimulus person's behavior was spontaneous or deliberate. Results indicated that the observers did significantly differentiate between spontaneous and deliberate behavior on the basis of facial responses alone. (Authors)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: